Vliegende Hollanders

20-02-2013 22:32

Voor de wedstrijd tegen De Graafschap moest ik op iemand wachten op de parkeerplaats van de Braak. Opeens werd ik van achter op mijn schouder getikt. “Een bijzonder goede avond”, schreeuwde iemand in mijn oor. Hij kwam met zijn hoofd angstig dicht bij mijn oor. Ik hoorde dat hij zwaar ademde en daarbij een piepend geluid maakte. Het deed me een beetje denken aan dat van een paard met astma. Toen ik me omdraaide, zag ik een gezette man met een lange regenjas en een opvallende zonnebril. De bril was eigenlijk net iets te klein voor zijn grote hoofd. “Is het hier betaald parkeren?”, vroeg hij, terwijl hij zijn bril afdeed. Hij zag dat ik schrok, toen ik hem recht in de ogen keek. “Het was niet de bedoeling om u bang te maken”, schreeuwde hij iets te enthousiast. Ik zag aan zijn glimlach, dat hij door had, dat ik de ‘Tjakka-roepende-entertrainer' herkend had.

Nieuwsgierig vroeg ik wat Emile bij Helmond Sport kwam doen. Hij legde me uit dat hij de persoonlijke coach van Andy van der Meijde was geworden. Op vrijdag 1 maart voor de wedstrijd tegen Excelsior is Andy, samen met Thijs Slegers, te gast in de businessclub van Helmond Sport. Thijs heeft een boek geschreven over van der Meijde, wat een enorme hit is geworden. “Om niet weer in zijn oude gewoontes terug te vallen heeft Andy mijn hulp ingeroepen. We kunnen allebei niet van eten en vrouwen afblijven, dus ik ben zijn ideale mental coach. Het moet niet zo zijn dat Andy volgend jaar te zien is in een of ander afslankprogramma als Obese.

 

Andy is dus binnenkort gastspreker hier in Helmond. Omdat ik iedere vrijdag zelf topsport moet bedrijven in het programma ‘Vliegende Hollanders’, kan ik er helaas niet bij zijn. Om toch te zorgen dat voor Andy alles vlekkeloos gaat verlopen in Helmond, kom ik nu alvast een kijkje nemen in de businessclub van Helmond Sport. Ik heb van John de Wolf vernomen dat er weinig mooie vrouwen rondlopen in de businessclub. John is ook een van de ‘Vliegende Hollanders’ op vrijdag”, legde hij uit. “Maar John vertelde me ook dat Helmond bekend staat om de vette hap. Dus ben ik bang dat er in die businessclub voldoende eten aanwezig is om een vette bek te scoren”. Om het onderwerp mooie vrouwen in Helmond uit de weg te gaan, begon ik maar snel over het plaatselijke parkeerbeleid. Ik legde Emile uit dat je bij het stadion niet hoeft te betalen om je auto te parkeren. Emile bood me nog kaartjes aan voor ‘Sterren van de Schans’. Helaas is vrijdagavond mijn voetbalavond. Ik heb hem nog wel gevraagd of hij John de Wolf de groeten wil doen uit Helmond.