Echte voetbalfans

10-11-2012 14:48

Echte voetbalfans

Niet zo lang geleden volgde ik een discussie tussen twee Helmond Sport supporters. Ze vonden het tijd worden dat er trouwe supporters van Helmond Sport in het programma ‘Voetbalfans’ van RTL 7 zouden komen. Dat zijn pas ECHTE voetbalfans, vonden ze.

Toen ik zelf het programma ‘Voetbalfans’, tijdens het zappen, voor het eerst zag, dacht ik dat ik naar ‘Koefnoen’ zat te kijken. Maar dat kon niet kloppen want RTL 7 staat op onze tv op zeven en ‘Koefnoen’ komt altijd op één. Bovendien was het maandag, geen ‘Koefnoen-dag’.

‘Onze Helmonders’ vonden ook dat het tijd werd dat er eens normale supporters in het programma zouden komen. ”De meeste van de stumpers, die tot nu toe meegedaan hebben, zijn zo weggelopen uit de Jostieband. Die supporters van PSV waren, ondanks dat ze voor PSV waren, de enige die een bietje normaal deden”. Die verstonden ze tenminste ook nog zonder ondertiteling. Bovendien dronken ze ook gewoon Bavaria op zondagmorgen. Dat was allemaal nog wel een beetje geloofwaardig. Maar de rest was maar niks. Het beste voorbeeld waren wel de twee EVV supporters. Die leken, met hun blauw-witte outfit meer op Peppi en Kokki in hun slechtste dagen. De sfeer, tussen de rest van de EVV-ers onderling, was die opnamedag sowieso heel slecht. Met als dieptepunt onze schooljuffrouw ‘Thea’. Die maakte op een neerbuigende toon haar mede supporters uit voor ‘namaak supporters’. Nee, dat zouden ‘onze Helmonders’ wel anders gaan doen als ze op tv zouden komen.

Gisteren hoorde ik echter, na de nederlaag tegen Sparta, dat één van de twee ECHTE supporters niet meer mee zou willen doen met het flut programma ‘Voetbalfans’. “Het is allemaal niks meer, da Hellemond Sport.” Niets zo veranderlijk als een ‘echte voetbalsupporter’. Ik hoop tegen FC Volendam op een volle bak. Met echte fans, namaak supporters, mensen met gratis kaartjes gekregen van het Eindhovens Dagblad en zelfs Thea en Peppi & Kokki mogen van mij komen, als ze de ellende in Eindhoven niet meer aan kunnen zien.