21:05 uur

01-10-2009 12:48

21:05 uur

Voeger, toen ik nog een kleine jongen was (een schatje bovendien) begon een betaalvoetbalwedstrijd gewoon om 14.30 uur.(nog langer geleden om 14.00 uur) 's morgens naar de kerk en 's middags naar het voetbal. Dat was misschien saai, maar wel duidelijk. En als het 19.00 uur was, was er Studio Sport.  Sport in Beeld heb ik nooit bewust meegemaakt.
Heel de week verheugde ik me op een half uurtje voetbalgenot. Van 19.00 tot 19.30 was er voetbal. Drie, soms vier samenvattingen van "belangrijkste Eredivisie wedstrijden". Daarna was er aandacht voor de andere topsporten zoals; motorsport, biljarten, dammen, sjoelen en heel soms een super belangrijke wedstrijd van de EERSTE divisie". Dus mijn cuppie zag ik niet vaak op TV. Maar dat uur Studio Sport was Heilig.........

Daarna kwamen er lichtmasten waardoor er sommige clubs speelde ook op zaterdag avond gingen voetballen. 'VOETBAL 80' was een feit. Ik sloeg nooit een programma over! Het was humor en voetbal in een. Voetbal 80 was voor mij een revolutie. Misschien zou ik nu helemaal niet meer leuk vinden, maar vroeger smeulde ik van typetjes van Maarten Spanjer zoals; Miskend Talent, de voetbalombudsman en Drs. Vijfje. Met de komst van Voetbal 80 leek Helmond Sport ook beter te gaan voetballen.


Tegenwoordig sla ik (meestal onvrijwillig) wel eens wedstrijd over. Aan betaald TV kijken heb ik me nog niet gewaagd. Dus Eredivisie Live en andere "betaalkanalen" is aan mij niet besteed.Door de jaren heen heb ik iedere extra voetbal impuls op TV toegejuicht. Helmond Sport TV, Blauw Wit TV, BavariaTV,  RTL met Jupiler L, GrolschRadio ik smul er allemaal van. En is er geen voetbal, dan lullen ze er wel over ...heerlijk.

Maar ik denk dat er vandaag een omslagpunt vandaag heeft plaats gevonden 1 oktober 2009. Alle '2de wedstrijden van de avond', van de nu al omslachtige EUROPA - UEFA EUROPA LEAGUE beginnen om 21.05 uur. Om ons zoveel mogelijk reclame te kunnen laten zien, beginnen ze om 21.05 uur. Misschien doen ze dit al langer en is het me niet opgevallen. Staat er op zo'n kaartje wat je koopt dan echt 'aanvang 21.05 uur'?  Het wachtte is nu nog op de eerste 'nachtwedstrijd met airco'..