Buurman verantwoordelijk voor ontslag Eric Meijers

14-11-2013 15:47

In september is het overdag vaak nog aangenaam, maar ’s avonds en ’s nachts kan het aardig afkoelen. Ik heb dan regelmatig last van een loopneus. Mensen die mij persoonlijk kennen, weten dat mijn neusomvang dusdanig groot is dat ik dan extra maatregelen moet nemen. Vrijdagavond, voor de wedstrijd tegen Almere City, wilde ik geen risico nemen en nam ik naast mijn gebruikelijke stoffen zakdoek een extra doos tissues mee. Gewapend met de doos doekjes, het nodige optimisme en hoop op een goede afloop, snelde ik naar de Braak. Het viel niet mee om de stewards bij de ingang ervan te overtuigen dat de doos die ik bij me had geen 150 klapper was, maar dat de inhoud 150 onschuldige zakdoekjes bevatte. Gelukkig had de Hoofdsteward wel Engels op de MAVO gehad en mocht de doos na een grondige vertaling, met behulp van een woordenboek, mee de tribune op.

Al vroeg in de wedstrijd had ik door dat de tissues die ik bij me had niet alleen handig waren voor mijn neus, maar dat het spel van de thuisploeg zodanig was dat mijn ogen ook wel een doekje konden gebruiken. Helaas was ik niet de enige op de tribune die er last van had. Bij de 0-2 hoorde ik een oude man achter me roepen: “van zulke fouten schieten de tranen in m’n boks, gif me ok mar zo’n doekske”. Bij de 0-3 vertrok een groot deel van het publiek de kantine in of ging al naar huis. Maar de toeschouwers die nog over waren gebleven hadden inmiddels ook mijn tissues ontdekt. Het doosje werd gretig doorgeven. “Sterk spul hè, die Fisherman’s friend”, riep een jongetje naast me. Voor ik het door had zaten zeker honderd mensen met mijn witte zakdoekjes te zwaaien. Het gevolg van deze onbedoelde actie is inmiddels bekend. Nu had het bestuur een stok om mee te slaan en is Eric alweer verleden tijd in Helmond.

Het voetbal was gisteren inderdaad om te huilen, maar om nu meteen Eric te ontslaan gaat me veel te ver. Het is een vorm van paniekvoetbal waar niemand wat aan heeft. Zelfs clubs als Ajax, Feyenoord en PSV zetten een slechte reeks neer of spelen bedroevend voetbal, maar daar zitten de trainers nog behoorlijk veilig op hun stoel. Bovendien klopte N.E.C. niet zolang geleden nog op de deur voor Meijers en toen was een overgang voor Helmond Sport niet bespreekbaar.

Sorry Eric, ik zal mijn tissues de volgende keer thuis laten, maar daar heb jij nu niets meer aan. Het gaat je goed!